In en uit Tortuguero - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van guus en luurt enning / vermeulen - WaarBenJij.nu In en uit Tortuguero - Reisverslag uit Sarapiquí, Costa Rica van guus en luurt enning / vermeulen - WaarBenJij.nu

In en uit Tortuguero

Door: guus en luurt

Blijf op de hoogte en volg guus en luurt

18 November 2014 | Costa Rica, Sarapiquí

We weten nu waarom zo veel mensen naar CR komen. De dieren zijn niet bang voor mensen omdat ze niet bedreigd worden en ongestoord kunnen leven in de nationale parken. Daardoor zijn ze ook makkelijk te fotograferen.

Sarapiqui. Nadat de boot ons weer terug gebracht had, krijgen we een huurauto op de locatie waar de Sloth (een bizonder dier dat je alleen in CR tegenkomt) zijn domicilie heeft en rijden we zelf verder. Routebeschrijvingen zijn een puinhoop in CR want er zijn geen straten, of huisnummers. Je moet weten waar de mango boom vroeger heeft gestaan, wat het bekende restaurant in die buurt is, welk blauw huis men bedoelt etc om vervolgens de gezochte locatie te vinden. Al met al duurde het even voordat we de Historical site van Hacienda la Isla bereikt hadden.

De ontvangst was aller hartelijkst. Eerst door de receptioniste annex kokkin die onmiddelijk liet zien hoe zij de Kaaiman in de vijver onze kant op wist te dirigeren met een magisch fluitje waarvan alleen zij de juiste toonhoogte kende. Kort daarna kwam ook de Belgische eigenaar ten toneel. Op onze vraag hoe hij daar gekomen was, antwoordde hij: dan is er meestal een vrouw in het spel.

Na een korte wandeling en goede nachtrust gingen we op zoek naar Frogs Heaven. Jose was net uit de bergen neergedaald en ging direkt met ons de moestuin in met van kruidnagel, ginger, mint e.d. en vervolgens door naar de Heaven van de Frogs. Zeker drie van de top 5 meest bekende kikkers uit CR zijn daar te vinden, door Jose. Deze kikkers hebben ook als model gediend in fotosessies en wij konden dat nog eens herhalen. Zie de foto s.

Daarna werd het zoeken naar de meest beroemde Vulcano van CR te weten de Arenal. Vanwege het slechte weer kwamen we eerst niet verder dan de Hotsprings van Baldi. De volgende dag, nog steeds in de regen, naar een mirador voor een mooi uitzicht op de wolken van de Arenal. De lavabrokstenen liggen er in grote aantallen. Dan door naar een Lodge met een mooie veranda en uitzicht op de Arenal. Een hangende brug hebben we bezocht en vlak daarvoor moest er even goed worden opgelet omdat er een zeer giftige slang zich bevond in de bananenboom naast de ingang.

• 18 November 2014 - 08:34

Babette :

Wat een prachtige beestjes. Nemen jullie er een mee? Staat vast leuk in de Nederlandse polder!

• 19 November 2014 - 23:24

Annelien:

Goede reis, mannen, ik zal jullie verslagen met plezier volgen!

• 20 November 2014 - 16:09

Anneke:

Hallo Guus en Luurt,
    Ziet er weer prachtig uit al die mooie kikkers! De slang minder vooral als ze zeer giftig zijn. Pas op voor dat addergebroed!
    Heel goede reis en veel plezier!!!
    Groet, Anneke

• 21 November 2014 - 10:28

Henny:

Hoi mannen, net met jouw moeder, Luurt Jan, de foto's van jullie trip bekeken.

We zijn helemaal weg van de mooie kikkers.
    Wachten op volgend bericht en complimenten voor de fotograaf!
    Groetjes uit Eindhoven.